19.05.2026

En søndag i april fikk vi igjen gleden av å være del av en barnevelsignelse.

Det er alltid en høytidsstund for menigheten når foreldrene bærer de små barna frem med ønske om forbønn om Guds velsignelse over livsveien til den lille nye verdensborgeren, og samtidig ønsker Hans hjelp og veiledning for sin egen del i den store og rike oppgaven som ligger i det å ta imot et lite barn.
Barna ønskes velkommen inn i fellesskapet, og det er en fin anledning for hele forsamlingen «å få hilse på» de nye verdensborgerne, og ha de med seg i sine tanker og bønner.
Les mer om barnevelsignelse.
Forstander Erling Nilsen startet med å si at dette er en stor dag hvor vi ønsker barna velkommen til dette herlige livet. I menigheten har vi tro på framtiden, og vi har alle et stort ansvar for at å sørge for barna våre kan vokse opp i trygge og gode rammer, både i hjemmene våre og i menigheten, fortsatte han. -Det skal være trivsel og varme, og barna må få rom til å utvikle seg naturlig slik som Gud har skapt dem. I Joh. 17.15sier Jesus: «Jeg ber ikke om at du skal ta dem ut av verden, men at du skal bevare dem fra det onde». Det som er stort, og som vi kan være med å arbeide for er at de kan bevares fra det onde, og bli bevart i det gode gjennom barne- og ungdomsår. Han fortsatte med en oppfordring til oss alle om å leve etter Guds bud og Ord, slik at vi kan være veiledere i det gode for de vi har rundt oss.
Dagen fortsatte med aktiviteter for barna, fotballkamper, servering av mat til alle, og rom for fellesskap og gode, samtaler. Selv om været var litt grått, la det ingen demper på stemningen og gleden vi opplevde denne dagen.